Rubriky
Šmejdi

Novináři často podvádí s návštěvností webů. PRka jim to stále žerou

Nijak se netajím tím, že velkou část technologických novinářů v ČR nemám rád. Důvodů je hned více, a na drtivou většinu novinářských akcí zkrátka jen kvůli nim nechodím. Někteří píši často bulvární lži o chystaném iPhonu 2000 Pro Max Ultra a někteří jsou na YouTube pře afektovaní a míří spíše na děti. O clickbaitových a naprosto retardovaných titulcích článků se raději ani rozepisovat nebudu. Pak je tu ale další druh, kterému můžete říkat všelijak. Hodí se na ně ale spíše pojmenování vychcaní zmrdi.

 

Podvody s návštěvností webů

Měření skutečné návštěvnosti webů není tak úplně jednoduché a lze s tím snadno podvádět. Není to tak dávno, co jakýsi pan M. obesílal redakce s nabídkou připojení se do podvodu s návštěvností. Tím je propojení služeb Google Analytics. Díky tomu bude návštěvnost sbírána z více webů a ve finále získáte vyšší čísla.

K čemu je to vlastně dobré? Je to jednoduché. Jde jen o peníze a snahu vytřískat více peněz z PR agentur a firem. Sice nebudete mít asi úplně reálná čísla o své návštěvnosti, ale můžete se PRkům pochlubit svou falešnou návštěvností. Většina PRek tomu zkrátka bohužel věří a šmejdům bez velkého uvážení cpe peníze.

Kolik takových webů to používá? Technologicky zaměřených webů to bohužel hodně. Někteří jsou zapojeni do známého podvodu, o kterém jsem se tu již zmiňoval a někteří mají třeba i desítek vlastních webů zapojených do jednoho Google Analytics účtu.

 

Koukat jen na návštěvnost a sledovanost je nesmyl

Zamyslete se nad tím, odkud různé systémy s monitoringem návštěvnosti mají data o webech. Pokud si myslíte, že vám Monitora řekne reálná čísla a nelze je zkreslit, pak jste na velkém omylu. To samé se týká YouTube sledovanosti, a tu je možné také pomocí botnetů a různých doplňků zkreslit. Followers na sociálních sítích si také lze koupit a zmrd si poradí vždy.

Jsou i PR agentury, co po webech chtějí vidět screenshoty z Google Analytics. Chtějí tak vidět reálná čísla bez podvodu, ale to je také naprostý nesmysl. Vychcaný zmrd vám udělá screenshot podvodného Google Analytics s monitoringem více zapojených webů a celý screenshot lze také do pěti minut upravit ve Photoshopu. 😀

Čísílka firmy a PRka sledují, což je ale naprostá blbost. Jelikož nikdy nevíte, zda máte před sebou reálná čísla, nemůžete se podle toho moudře rozhodovat. Vím o dost novinářích, kteří s PRkama těžce vyjebávají a zrovna moc se tím netají.

 

Chcete, aby se o vás dobře psalo? Většině prachy nesmrdí

Peníze nesmrdí většině technologickým médiím. Jsou média, co kritiku na některé produkty hodně šetří a některé nedostatky svým čtenářům nebo divákům záměrně zatají. Myslíte si, že médium s propagací a samostatnou výraznou sekcí loga jednoho výrobce vám může poskytnout opravdu pravdivé informace a recenzi? Myslíte, že YouTuberem se sponzorovaným videem vám řekne pravdu, jestli ten nový Huawei telefon za 30 tisíc bez 5G a Google služeb je špatný? Ne, neřekne a peníze na takové zkrátka platí.

Je opravdu hodně smutné, že mezi technologickými novináři se nachází tací vychcaní zmrdi. Nedělají svou práci se srdcem, ale jde jim jen a pouze o peníze. Takový člověk navíc technologiím zrovna moc nerozumí a jedná se o běžného uživatele, co jen telefonuje, píše maily, občas něco vyfotí a nabíjí mobil jen jednou či dvakrát za den. Je i velkou otázkou, zda takový uživatel by měl recenzovat a psát o technologických produktech. Ať si o tom každý udělá názor sám.

2 reakce na „Novináři často podvádí s návštěvností webů. PRka jim to stále žerou“

Autore, znám tě z tiskovek. Vždycky tam přijde takovej divnej týpek, se kterým se nikdo moc neba a o kterým se říká kdoví co. Možná máš pravdu, možná ne, ale proč konkrétně nejmenuješ?

Luďku, tento článek nebyl zrovna mířen na tebe nebo web s tvou působností. Proti tobě vlastně nic nemám. 😉 Je mi nějak úplně jedno, co si kdo říká. Konkrétně nejmenuji, protože nemám v úmyslu nikoho poškodit. Článek byl myšlen jen pro upozornění a zamyšlení.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *